Google+

Friday 30 April 2021

126_Anàlisi obres art numero auri

https://culturainquieta.com/es/arte/pintura/item/9993-10-obras-de-arte-perfectas-gracias-a-la-proporcion-aurea.html

 Si recordem la història a la recerca del concepte de divina proporció. Leonardo Pisano, també conegut com a Fibonacci, va ser un famós matemàtic d'Itàlia que es va dedicar a divulgar per Europa el sistema de numeració àrab (1, 2, 3…) amb base decimal i amb un valor nul (el zero). Però el gran descobriment d'aquest matemàtic va ser la Successió de Fibonacci que, posteriorment, va donar lloc a la proporció àuria.


aura culturainquieta



Què és la Successió de Fibonacci?… Es tracta d'una sèrie numèrica: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, etc. És una sèrie infinita en la qual la suma de dos números consecutius sempre dóna com a resultat el següent número (1+1=2; 13+21=34). La relació que existeix entre cada parella de números consecutius (és a dir, si dividim cada número entre el seu anterior) s'aproxima al número auri (1,618034).



aura culturainquieta1

No obstant això, el realment interessant sorgeix quan aqueixes idees sobrenaturals i aritmètiques es tradueixen en la producció artística des de vells temps fins a l'actualitat; aqueixa proporció, també dita Fi, va ser adoptada per artistes, artesans i arquitectes com a senyal de concordança davant els principis de creixement i dinamisme en les formes de la naturalesa.



1. “Les Meninas” (1656), de Diego de Velázquez, conté aqueixes mesures per a una composició tècnicament perfecta.
aura culturainquieta2





2. Adán i Eva” (1507), de Dürer, també obeeix a aqueixa proporció i justament l'espiral que tots coneixem d'aqueixa figura va ser descoberta per ell.

aura culturainquieta3





3. El rostre de “La Gioconda” (circa 1517) va ser elaborat amb aquest rectangle proporcional per Leonardo da Vinci.

aura culturainquieta4





4. El mateix mestre renaixentista va observar que aquestes mesures donaven per resultat l'harmonia del cos humà i això és constatable en “L'home de Vitruvi” (1490).

aura culturainquieta5





5. “Construcció en roig i ocre” (1931), de Joaquín Torres García, demostra que la pintura d'abstracció o cubista també guarda determinades proporcions que s'identifiquen com una sola: l'àuria.

aura culturainquieta7





6. El cos de la Venus creada per Sandro Botticelli també obeeix a un cos harmoniós i completament proporcional gràcies al número auri.

aura culturainquieta8





7. El “David vencedor de Goliat” (cap a 1610), de Caravaggio, també va ser realitzat seguint aqueixa successió de càlculs que fan del quadre una representació geomètricament increïble.

aura culturainquieta9





8. En “Blanco i negre” (1950), de Cartier-Bresson, és possible trobar —encara sent una fotografia— aqueixa mística figura que conforma la perfecció d'una imatge.

aura culturainquieta6

9. Dalí va tirar mà d'aquesta proporció i les seues tradicions pitagòriques per a crear “Leda atòmica” (1949), un retrat meticulosament calculat tant per a la seua producció com per a la seua apreciació.

aura culturainquieta10



10. La “Madonna del Cardellino” (1510) és vestigi dels amplis estudis realitzats durant el Renaixement i mostra com dos càlculs conflueixen en un només i creen un quadre simètricament envejable.

aura culturainquieta11


 

a. Escriu la successió de Fibonnaci fins al nombre 100

b. Quin és el numero d'or o de Fibonacci i com es calcula?

c. Què representen els quadrats que formen les diferents imatges

d. Dibuixa els quadrats de Fibonacci

e. Quin és el quadre que t'agrada més? Perquè?

No comments:

Post a Comment