Sessió 1: Es proposa als alumnes un xicotet vídeo sobre Pitàgores i les
cordes, en el qual Donald ens ensenya de quina manera les notes musicals
i el sistema d'afinació provenen de les conclusions del matemàtic grec.
Es planteja després una dinàmica de grups a l'aula en la qual els
alumnes debaten i anoten en una targeta a manera de pluja d'idees alguns
coneixements previs de l'antiga Grècia (per exemple, d'allí provenen
els Jocs Olímpics, que els seus Déus vivien en l'Olimp…) Així, el fet de
debatre, decidir i seleccionar aquestes idees prèvies ens situarien en
els nivells d'ANALITZAR i AVALUAR en la taxonomia de Bloom. Després
d'una posada en comú i els aclariments que siguen pertinents, els
alumnes prolonguen fora de classe el seu primer acostament al tema
llegint a casa el Còmic de la PREHISTÒRIA i el Món antic, llegint la part d'inici , Grècia i Edat Mitjana
Sessió 2: Proposem als alumnes la lectura del mite d'ORFEU . També han d'investigar una mica en internet
sobre la relació entre Hermes i Atenea i la invenció de la lira i
l'aulos.
Sessió 3: Es proposa el següent vídeo sobre un dels fragments
musicals més importants dels conservats: L'epitafi de Seikilos, i
després realitzar l'anàlisi seguint el qüestionari que he creat en
Educaplay.
Sessió 4: Els alumnes han de llegir un breu fragment de la República de Plató sobre l'educació musical.
En relació amb la teoria de l'ethos, s'intenta establir un debat
sobre la valoració de la importància de la música en l'educació dels
joves en l'antiga Grècia i es proposen dues preguntes clau: Què ha
canviat en l'actualitat? S'entén la música de la mateixa manera en
l'educació dels joves? Per a això fem dos grups a l'aula: un grup
cercarà arguments en defensa de la música dins del sistema educatiu i
uns altres es manifestaran en contra. Podem fer que aquest debat
s'establisca a manera de judici, amb un alumne com a jutge o moderador,
un advocat, representant del primer grup, i un fiscal, representant dels
arguments del segon grup. (AVALUAR)
No comments:
Post a Comment