Google+

Saturday, 17 April 2021

121 La Música Antiga Grècia

 Sessió 1: Es proposa als alumnes un xicotet vídeo sobre Pitàgores i les cordes, en el qual Donald ens ensenya de quina manera les notes musicals i el sistema d'afinació provenen de les conclusions del matemàtic grec.
Es planteja després una dinàmica de grups a l'aula en la qual els alumnes debaten i anoten en una targeta a manera de pluja d'idees alguns coneixements previs de l'antiga Grècia (per exemple, d'allí provenen els Jocs Olímpics, que els seus Déus vivien en l'Olimp…) Així, el fet de debatre, decidir i seleccionar aquestes idees prèvies ens situarien en els nivells d'ANALITZAR i AVALUAR en la taxonomia de Bloom. Després d'una posada en comú i els aclariments que siguen pertinents, els alumnes prolonguen fora de classe el seu primer acostament al tema llegint a casa el Còmic de la PREHISTÒRIA i el Món antic, llegint la part d'inici , Grècia i Edat Mitjana

 
Sessió 2: Proposem als alumnes la lectura del mite d'ORFEU . També han d'investigar una mica en internet sobre la relació entre Hermes i Atenea i la invenció de la lira i l'aulos.

Sessió 3: Es proposa el següent vídeo sobre un dels fragments musicals més importants dels conservats: L'epitafi de Seikilos, i després realitzar l'anàlisi seguint el qüestionari que he creat en Educaplay.

Sessió 4: Els alumnes han de llegir un breu fragment de la República de Plató sobre l'educació musical.
En relació amb la teoria de l'ethos, s'intenta establir un debat sobre la valoració de la importància de la música en l'educació dels joves en l'antiga Grècia i es proposen dues preguntes clau: Què ha canviat en l'actualitat? S'entén la música de la mateixa manera en l'educació dels joves? Per a això fem dos grups a l'aula: un grup cercarà arguments en defensa de la música dins del sistema educatiu i uns altres es manifestaran en contra. Podem fer que aquest debat s'establisca a manera de judici, amb un alumne com a jutge o moderador, un advocat, representant del primer grup, i un fiscal, representant dels arguments del segon grup. (AVALUAR)


No comments:

Post a Comment